نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4212
-
الف
+

اشرف غنی: افغانستان به حیث معبر فرهنگ اسلامی به کشورهای آسیای میانه و جنوب آسیا نقشی عمده داشته است

سومین سمینار بین المللی «میراث های فرهنگی دوره اسلامی» با اشتراک هشت کشور عضو سازمان سارک در کابل برگزار شد.

به گزارش آی فیلم 2 ، سومین سمینار بین المللی علمی و تحقیقی «میراث های فرهنگی دوره اسلامی» با اشتراک هشت کشور عضو سازمان سارک روز گذشته 6 سنبله(شهریور) در کابل برگزار شد.

در اين سيمينار ٢٢ تن از محققين و استادان دانشگاه های کشورهاى عضو سازمان همکارى هاى منطقه ای جنوب آسيا (سارک) شامل افغانستان، هند، پاکستان، سریلانکا، بنگلادیش، نیپال، مالزیا و مالدیو شرکت کردند.

هدف از برگزاری این سیمینار، آشنایی کشورهای منطقه با میراث  فرهنگی دوره اسلامى مى باشد.

«محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان در پیامی خطاب به این سیمینار ابراز داشت: «مسرت دارم که وزارت اطلاعات و فرهنگ سمینار علمی بین المللی به ارتباط میراث های فرهنگی دوره اسلامی برگزار کرده است. با قدردانی از دست اندرکاران این سمینار مهم، همچنان برای اشتراک کنندگان آن موفقیت های مزید از بارگاه خداوند(ج) استدعا می کنم»

در این پیام آمده است: «به یقین میراث های فرهنگی برجا مانده از گذشتگان در مطالعه تاریخ بشر، عناصر مهم و اثر گذار به شمار می رود. حفظ آنها نیازمندی مردم و جامعه هر کشور است. افغانستان به حیث گنجینه ای از میراث فرهنگ بشری و اسلامی و معبر فرهنگ اسلامی به کشورهای آسیای میانه و جنوب آسیا نقشی بس عمده داشته است.»

به باور وی، این سمینار بین المللی که متخصصان کشورهای عضو سارک در آن اشتراک کرده اند٬ نتایج مفید در راستای فرهنگ غنی افغانستان و کشورهای عضو را مطرح و روشن خواهد کرد.

در جریان این سمینار شماری از محققان و دانشمندان افغانستان و کشورهای عضو سارک مقاله های پژوهشی شان را که در رابطه با میراث های فرهنگی دوره اسلامی ، آبده های تاریخی و اماکن دوره اسلامی نوشته بودند ، به ترتیب خواندند.

دومین روز از برگزاری سومین سمینار بین المللی «میراث های فرهنگی دوره اسلامی» امروز 7 سنبله(شهریور) در ولایت هرات ادامه می یابد و روز جمعه 8 سنبله(شهریور) این سیمینار به کار خود پایان می دهد.

م ح / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر